IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Grade System

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Szkot
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 3065
Dołączył : 23/03/2014
Wiek : 27
Skąd : Ayr, Scotland

PisanieTemat: Grade System   Nie 12 Cze 2016, 23:44

Grade System

Nowy, w całości opracowany na potrzeby forum system, mający na celu uprzyjemnienie rozgrwyki przy wykorzystaniu nowej mechaniki gry. Czym jest "Grade System"? Na czym on polega? Szczegóły wyjaśnione będą poniżej!

W nowy systemie poziom zaawansowania naszych podopiecznych nie oznaczamy już przez poziomy, a przez gwiazdki. Im więcej gwiazdek ma nasz Pokemon, tym silniejszy on jest, to samo tyczy się naszych przeciwników czy liderów sal.

★ Poziomy Zaawansowania ★
Każdy Pokemon może zdobyć maksymalnie 6 gwiazdek, jednak by je zdobyć potrzeba czasu oraz... walk! Z każdą wygraną walkę (również pokazową) wasz podopieczny zbliża się do awansowania na kolejny poziom, poniżej przedstawiam gwiazdki oraz ilość walk wymaganych do awansu.

- 0 wygranych
- awans po 3 wygranych
- awans po 5 wygranych
- awans po 10 wygranych
- awans po 15 wygranych
- awans po 18 wygranych
- awans po 25 wygranych
- awans po 28 wygranych
- awans po 35 wygranych
-  awans po 40 wygranych
- awans po 50 wygranych
- awans po 55 wygranych
- awans po 70 wygranych


No dobrze, teraz wiemy ile walk musi stoczyć wasz Pokemon aby awansować na wyższy grade. Ale jak zaznaczyć go w skanie Pokemona oraz ilość walk? Przecież nikt nie ma takiej głowy by to spamiętać! Podobnie jak z zapisywaniem doświadczenia, wygrane walki trzeba będzie odnotować, oto jeden z przykładów!
Cytat :


Roserade
(27)
Natura: Opanowna
Ataki: (...)
Gdzie "27" jest liczbą wygranych przez Pokemona walk. Oczywiście możecie zapisać to w sposób jaki tylko chcecie! Ważne aby liczba zwycięstw znajdowała się w skanie.

★ Użycie Grade w walkach ★
Bardzo podobnie do standardowych poziomów, grade ma na celu pokazanie który z Pokemonów jest silniejszy i ma większe szanse na wygranie pojedynku. Oczywistym jest, że pokemon z 1 gwiazdką bez problemu może pokonać przeciwnika z tą samą ilością gwiazdek, posiadające połowę gwiazdki, a przy dobrej taktyce nawet stworka posiadającego 1,5 gwiazdki. Lecz zwycięstwo w walce z Pokemonem g2 (2 gwiazdki/grade) jest już prawie niewykonalne.  Aby ułatwić zrozumienie gwiazdek przedstawiam wam rozpiskę jak grade ma się do dobrze nam znanych poziomów.

0 Gwiazdek - Lv. 1-5
0,5 Gwiazdki - Lv. 6-10
1 Gwiazdka - Lv. 11-15
1,5 Gwiazdki - Lv. 16-20
2 Gwiazdki - Lv. 21- 25
2,5 Gwiazdki - Lv. 26-31
3 Gwiazdki - Lv. 32-37
3,5 Gwiazdki - Lv. 38-49
4 Gwiazdki - Lv. 50-60
4,5 Gwiazdki - Lv. 61-71
5 Gwiazdek - Lv. 72-85
5,5 Gwiazdki - Lv. 86-99
6 Gwiazdek - Lv. 100


Jak widać przedział poziomów jest dość spory na daną ilość gwiazdek, skąd mamy wiedzieć czy nasz Pokemon podoła walce z Pokemonem innego gracza? Porównajcie ilość wygranych walk! Jeśli twój przeciwnik posiada o 4-5 więcej wygranych walk, będziesz musiał się bardzo postarać, gdyż jego Pokemon jest znacznie bardziej doświadczony  potyczkach!
Co z walkami w Gymie? Grach?
Tu musicie zawierzyć sile waszych Pokemonów, jednak im więcej gwiazdek ma Pokemon lidera, tym trudniej go pokonać. Nawet jeśli oba walczące Pokemony mają taki sam grade! Im bliżej twój Pokemon jest do osiągnięcia awansu na wyższy grade tym silniejszy się staje.

★ Ewolucja ★
Wysokość grade jest także wyznacznikiem ewolucji dla waszych podopiecznych, bo to właśnie dzięki doświadczeniu dorastają!

Ewolucja przez szczęście:
» Wymagany Grade: -
Ewolucja przez doświadczenie:
» Wymagany Grade:
- min. 1 Gwiazdka dla pierwszego stadium (jeśli Pokemon posiada 3 stadia ewolucyjne) np. Torchic -> Combusken
- min. 1 Gwiazdka dla drugiego stadium Pokemonów szybko ewoluujących (sa to głównie robaki, takie jak Metapod, Kakuna) np. Cascoon -> Dustox
- min. 2,5 Gwiazdki dla drugiego stadium, np. Combusken -> Blaziken
- min. 1,5 Gwiazdki dla Pokemonów posiadającego tylko 1 stadium ewolucyjne, np. Meowth -> Persian
UWAGA! Jeśli Pokemon posiadający tylko 1 stadium ewolucyjne potrzebuje znacznie więcej doświadczenia aby dorosnąć (np. Larvesta), oznacza to tyle iż na jego ewolucję potrzebujemy więcej czasu.
Ewolucja przez wymianę:
» Wymagany Grade: 1,5 gwiazdki oraz posiadanie wymaganego do ewolucji przedmiotu + wygrany fabularnie pojedynek.

Pozostawiamy do decyzji MG kiedy stworek będzie ewoluował, jak wyżej widzicie pozostawiamy tylko dolną granicę pomagającą mistrzom w wybraniu momentu do ewolucji. Jak wszyscy wiemy, by przejść na wyższy poziom wasz Pokemon może potrzebować także innych bodźców niż samo doświadczenie, jak np. chęć ochrony trenera, wygrania ważnego pojedynku.

★ Nauka Ataków ★
Zacznijmy od tego, jakie ataki będzie miał wasz Pokemon na start. Dobrze wiemy jak działało to na poprzednich zasadach, lecz teraz ulegnie to małej zmianie. Otóż zaczynając przygodę, wasz MG będzie decydował jakie ataki będzie posiadał wasz stworek na start.
Dla Pokemonów startowych będą to ruchy z przedziału poziomów 1-10, może ich być maksymalnie 4, a minimalnie 2. Z czego przynajmniej 1 musi zadawać obrażenia. Dzięki temu wasz Pokemon będzie na swój sposób wyjątkowy! Jak to będzie wyglądać w praktyce? Oto przykładowy skan:
Cytat :

Piplup
(0)
Natura: Dumny
Ataki: Bubble, Pound

» Kiedy mój Pokemon pozna nowy atak?

Zazwyczaj "odkrycie" nowego ataku ma miejsce podczas walki i treningu. Z każdym kolejnym awansem nijako odblokowujecie sobie możliwość poznania nowych, silniejszych ruchów. Jednak jak powyżej wspomniane, to od MG zależy jakiego ataku nauczy się wasz Pokemon.
Z awansem na kolejny poziom zaawansowania MG musi przyznać waszemu stworkowi atak. NP:
Podczas walki z trenerem w swojej grze, Piplup gdy zakończy pojedynek awansuje na 1 gwiazdkę. W czasie walki jednak Pokemon w ostatnim ruchu zaatakował Peck nokautując przeciwnika.
Pamiętajmy, 1 Gwiazdka to przedział poziomów 11-15, a Peck nasz pingwinek uczy się na poziomie 15. Zrozumiałe?
Ok, ale co z ruchami pasywnymi z tego przedziału jak Water Sport? Proste, podczas jednych z kolejnych walk Pokemon może poznać ten ruch lub nie, wszystko w rękach waszego MG!
UWAGA! Zaleca się by mistrz gry umiał znaleźć złoty środek w przyznawaniu nowych ruchów, balansując je między ruchami zadającymi obrażenia jak i pasywnymi.
Pamiętacie wyżej podaną tabelkę z przedziałem poziomów a gwiazdkami? Będzie ona także pomocna w przyznawaniu ataków!

★ Grade dzikich Pokemonów ★

Napotkane przez was dzikie Pokemony, także będą miały znaną liczbę wygranych pojedynków w chwili złapania. Niekoniecznie musi się on zgadzać z wymaganym gradem jaki stworek musi mieć by mieć więcej gwiazdek. Dzikie Pokemony także muszą się bronić, nie tylko przed trenerami! Ataki jakie będzie miał dziki stworek są podobnie jak pisałam wyżej, zależne od MG.
Oto przykładowy skan dzikiego Pokemona:
Cytat :

Lucario
(9)
Natura: Obrońca
Ataki: Quick Attack, Detect, Metal Claw, Swords Dance
Jak widać Lucario posiada grade 2 mimo wygranych 9 walk, jest to możliwe tylko w przypadku dzikich Pokemonów.

★ MegaEwolucja ★
Jest ona dostępna dla waszego Pokemona po osiągnięciu 4 gwiazdek. Oczywiście potrzebujecie odpowiednich przedmiotów by was podopieczny mógł mega ewoluować.

★ Mam pytanie! ★
Wszelkie pytania dotyczące nowej mechaniki forum przyjmuję w naszym forumowym Q&A

★ Przydatne kody ★
Możecie także użyć unicodu na gwiazdkę oraz pustką gwiazdkę. Niestety nie ma unicodu na połówkę :c
Kod:
g0 - [img]http://i.imgur.com/C4XaUyj.png[/img]
g0,5 - [img]http://i.imgur.com/iBqMnO7.png/[/img]
g1 -  [img]http://i.imgur.com/8CiMeR2.png[/img]
g1,5 -  [img]http://i.imgur.com/I3HyvVv.png[/img]
g2 -  [img]http://i.imgur.com/4z2eV5u.png[/img]
g2,5 -  [img]http://i.imgur.com/SExTRF2.png[/img]
g3 -  [img]http://i.imgur.com/BVeX7K3.png[/img]
g3,5 -  [img]http://i.imgur.com/zskaolo.png[/img]
g4 -  [img]http://i.imgur.com/VtJNy4a.png[/img]
g4,5 -  [img]http://i.imgur.com/OrZdikL.png[/img]
g5 -  [img]http://i.imgur.com/zfqfgQv.png[/img]
g5,5 -  [img]http://i.imgur.com/zfqfgQv.png[/img]
g6 - [img]http://i.imgur.com/yX596bF.png[/img]




.: dream team in progress :.
• Ponyta • Ralts • Vivillon •
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Grade System
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Grade System
» System rozgrywania meczów.
» Statut szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie [do edycji]

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Aktualności :: » Zasady :: Pomoce-
Skocz do: